KURUMSAL

2000’li yılların ilk yüzyılı, bilgi üretmeyi, bilgiyi paylaşmayı ve kullanmayı bilenlerin yüzyılı olacaktır.

en büyük değerin bilgi olacağı yeni bir çağın başındayız. 2000’li yılların ilk yüzyılı, bilgi üretmeyi, bilgiyi paylaşmayı ve kullanmayı bilenlerin yüzyılı olacaktır. Alabildiğine küçülen dünyamız, hızlı ve köklü bir biçimde değişiyor. Bu değişimin dinamiğini, biçimsel ve teknolojik gelişme süreci oluşturuyor. Bu süreçte çağdaş dünyadaki onurlu ve seçkin yerini alması gereken Ülkemiz 21. yüzyılda “bilgi çağı”nı yakalamak için bilgi toplumunu oluşturmak zorundadır. Bu ise eğitimle olacaktır. Dünyadaki bu gelişimi yakından izleyen Özel Melike Pınar Okulları katılımcı ve paylaşıma açık insan değerlerinden yola çıkarak temel insan hak ve özgürlüklerine dayalı, demokrat, laik, bilimsel ve çağdaş bir eğitime kucak açmıştır.

Değişen dünyaya uyum sağlayabilen,
Öğrenmeyi öğrenmiş, bilgiden bilgi üretebilen;
Araştırmacı ve sorgulayıcı;
Kendisi ve çevresiyle barışık;
Sorumluluklarının bilincinde olan,
Kendi düşüncelerini savunurken başkalarının da düşüncelerini düşünme hakkını savunan, demokrat, insan haklarına ve başkalarının özgürlüklerine saygılı öğrenciler yetiştirmektir.
Düşüncelerini doğru ve tam olarak ifade edebilen, ifade edilenleri doğru algılayıp yorumlayabilen,
Bireyselliğe değer veren, inisiyatif sahibi, rekabetçi, sosyal ilişkileri güçlü;
Yüzü bugüne ve geleceğe yönelik; ama geçmişten ders çıkarabilen;
Birlikte üretmekten mutluluk duyan, sorunları da çözümleri de paylaşmayı bilen, ekip ruhuna sahip;
Dünya insanlarıyla iletişim kurabilecek evrensel bir dile ve evrensel değerlere sahip,

Öğrencilerimizin akademik, sosyal, sanatsal ve duygusal gelişimini en üst düzeyde tutmak,
Bireysel farklılıkları gözeterek çağdaş öğretim yöntem ve teknikleri kullanmak,
Her öğrenciye eşit fırsat sunmak,
Öğrenci gelişimini sürekli değerlendirmek,
Kendi başına öğrenmesini ve öğrenmeyi sevmesini öğretmek,
Yeteneklerin ortaya çıkarılmasını ve gelişmesini sağlamak,
Teknolojik gelişmelerin yaşama katılmasını sağlamak,
Eleştirel, analitik ve pozitif düşünme becerisini kazanmak,
Araştırmacı olmasını sağlamak,
Sanatsal etkinliklerle estetik bilincini geliştirmek,
Duygu ve düşüncelerini farklı dillerde ifade edebilmek.

Melike Pınar Okulları’nin kuruculari Zeki Şaban Yetim ve Adem Ünal yeni bir okul açmak düşüncesini yaşama geçirmeden önce, dünyadaki hızlı degisimi ve gelişmeyi değerlendirdiler. 1995’ten bu yana ABD, Japonya, Almanya ve Ingiltere’deki egitim sistemlerini yerlerinde incelediler.

Türk ve yabancı egitim uzmanlarinin ve bilim adamlarinin görüslerini aldilar. Sonra hayal kurdular. Kendilerini ögrencilerin yerine koydular. Onlarin düsüncelerine, isteklerine, beklentilerine ve ihtiyaçlarina uygun bir okul tasarlamaya çalistilar. Bu hayalleri gerçeklestirmek için 1998 yilinda Bursa Nilüfer çali yolu kavsagi üzerindeki okul alanini aldilar. Akademisyenler, uzmanlar ve ögretmenlerden olusan bir bilim kurulu olusturdular. Istediler ki ögrenciler eglenerek ögrensinler. Laboratuarlarda deneyler yapsinlar. Tarihi mekânlari, müzeleri ziyaret etsinler. Spor yapsinlar. Tiyatro oyunlari, dans gösterileri sergilesinler. Tüm bunlari yaparken hem bireysel yeteneklerini kesfedip gelistirsinler hem de birlik olmanin tadina varsin istediler. Bu düsünceleri esas alarak yogun ve sistemli çalismalarin sonunda, okulun felsefesi belirlendi ve bu felsefeyle uygun okul modeli gelistirildi.

Okulun ön cephesinde gülen bir yüz figürü model alındı. Çünkü sadece çalisanlariyla degil içinde bulunacaklari binayla da iletmek istediler duygularini. Ögrenciler her sabah onlari neseyle karsilayan bir okula gelsin istediler. Böylece modern teknolojinin tüm ayrintilari binanin fiziki yapisinda projelendirildi. 1998 yilinin aralik ayinda okul insaatina baslandi. Agustos 1999 tarihinde okullarin kurum açma ve ögretime baslama izinleri MEB Özel Ögretim Kurumlari Genel Müdürlügü’nden alındı ve Özel Melike Pinar Lisesi ve Özel Melike Pinar Anaokulu 1999–2000 Egitim ögretim yilinda hizmete açıldı.

2000–2001 Egitim Ögretim yilinda Anaokulu Nilüfer Sema Efil ‘in müdürlügünde Özel Melike Pinar İlkögretim Okuluna dönüstürüldü.2007 egitim-ögretim yilinda Anadolu Lisesi Müdürlügüne Nurettin Zayim getirildi. 2011-2012 egitim-ögretim yilinda Ilkögretim Okulu Müdürlügüne Atila Tüzemen getirildi.

Melike Pınar Okullarında günlük ders saati 09:00 - 17:00 arasındadır. Okulun işleyişi farklı olduğu için ilkokul, ortaokul ve lisenin zaman çizelgeleri ayrıdır. Lise saat 09.00 da ilk derse başlarken ana sınıf ve ilkokul 09.00–09.15 arasında sabah kahvaltılarını yaparlar. Bu arada 5. ile 8.sınıflar kitap okumalarını yaparlar. Haftanın 2 günü İngilizce, 3 günü Türkçe kitap okunur. ilkokul ve ortaokul 09.15’te ilk derse başlar. Ders süreleri 40’ar dakika, teneffüsler 10’ar dakikadır. Öğrenciler 9 ders işlerler. ilkokulumuzda eğitim Regia Emila ve High Scope programları desteğiyle sanat etkinlikleri ve bilişsel etkinliklerle sürer. 1. 2. 3.4. sınıflarımızda yabancı dil etkinlikleri ve ödev etüdü yapılır. 5. 6. 7. 8. sınıflarda SBS hazırlık etüdü uygulanır. İlkokul ve ortaokulda ilk 4 ders öğle yemeği öncesinde, 5 ders de öğleden sonra işlenir. Lise ilk 5 dersi öğle yemeği öncesinde, kalan 4 dersi ise yemekten sonra işler. Lise,Ortaokul,İlkokul ve ilkokulda 9 derslik işleyiş 17:00 de sona erer.Günün bitiminde ana sınıfı 1,2,3,4. sınıf öğrencileri sınıf öğretmenleri denetiminde sırayla servise binerler. Melike Pınar Okulları, sadece eğitim döneminde değil, yılın 365 günü açıktır. Öğrenci velileri de etkinlik merkezlerinden ve sosyal aktivitelerden yararlanabilirler.

MELİKE PINAR OKULLARI'NDA EĞİTİM VE ÖĞRETİM

Türkçe Eğitimi Melike Pınar Okulları'nda Türkçe eğitimi, dilin iletişim aracı ve kültür taşıyıcı işlevleri yanında, ikinci dilin öğrenilmesinde referans dili olması ve kişilik gelişimindeki rolleri göz önünde tutularak verilmektedir. Türkçe'nin iyi bilinmesi bir yabancı dilin öğrenilmesini kolaylaştıracağı için öğrencilerin Türkçe'yi doğru ve güzel kullanmalarını sağlayacak bir eğitim yöntemi uygulanmaktadır.

İngilizce Eğitimi Dil, doğal bir etkinliktir. Melike Pınar Okulları'nda dil öğrenmede tek bir yöntem uygulamak yerine, bir dil atmosferi oluşturulmuş, her öğrenciye dil öğrenme olanağı ve ortamı sağlanmıştır. İngilizce öğrenimi, ilkokulda başlar, liseden mezun oluncaya kadar devam eder.

Seçmeli Yabancı Dil Eğitimi Melike Pınar Okulları'nda dil öğretim programlarında eğitim dili olan İngilizce'nin yanı sıra birden fazla yabancı dil öğretimi (Fransızca, Almanca, Rusça ve Japonca) uygulamasına da yer verilmesi planlanmıştır.

Matematik Öğretimi Matematik, doğru ve tutarlı düşünmenin yöntemidir. Melike Pınar Okulları'nın ayırt edici bir özelliği de matematiksel düşünceye ve matematik eğitimine verdiği önemdir. Melike Pınar Okulları'nın uygulanan bütün programlarında matematiksel düşünce egemendir. Matematik yeterliliği kazanmamış bireyin sanatsal, bilimsel ve felsefi formasyon kazanması da imkansızdır. Bu nedenle matematik, doğru ve tutarlı düşünmenin bir dili olarak çocuğun, yaşamı boyunca bütün derslerde ve etkinliklerde başvuracağı ve kullanacağı becerileri kazandıran temel bir ders olarak düşünülmüştür.

Fen Bilimleri Öğretimi Günümüzde yaşanan hızlı ve köklü değişimin temel dinamiklerinin başında "bilim ve teknoloji" gelmektedir. Melike Pınar Okulları'nda ilkokuldan başlayarak ortaöğretimin sonuna kadar öğrencilerin ölçü birimleriyle düşünmeleri ve konuşmaları, sınıflandırma yapmaları, neden-sonuç ilişkisine göre düşünüp davranmalarını sağlayacak "fen eğitimi"ne özel önem verilmektedir. Fen eğitimi programlarının, birden çok duyuya hitap edecek biçimde hazırlanmış laboratuarlarda grup çalışmaları ve bireysel çalışmalarla, deneylerle, görsel cihazlarla yürütülmesi temel alınmıştır. Bu yaklaşımla hazırlanmış programların gerçekleştirilmesine ortam hazırlamak amacıyla Fen-Fizik-Kimya-Biyoloji laboratuarları ve bilgi işlem merkezleri kurulmuştur.

Yıl boyunca işlenen müfredat yanında öğrencilerimizin Fen Bilgisi deneyimlerini zenginleştirmek amacıyla okulumuzun geleneksel etkinliğine dönüşen bilim şenliği içinde, Model Yarışmaları, Bilim Adamlarını, Bilimsel Keşif ve Buluşları Tanıtıcı Etkinlikler, Kurulan Bilim kulübünde, 4. sınıftan 8. sınıfa kadar isteyen öğrencilerle beraber proje yürütülmektedir.( meteoroloji istasyonu, akvaryum, pet kulübü ve bitki kulübü (sera) kurulması gibi) Ayrıca yapılan eğitsel geziler ile il dışı, Bilim Merkezleri MTA Müzesi, ODTÜ Teknopark TÜBİTAK vb. kuruluşlar ziyaret edilir.

Melike Pınar Okullarında Teknoloji Melike Pınar Okullarında temel önceliklerimizden biriside görsel eğitimdir. Laboratuarlarımızda ve dersliklerde internet bağlantılı smartboard sistemi kullanılır. Eğitim ve Öğretim çalışmalarımız görsel olarak smartboard (Akıllı Tahta) bilgisayar, elektroy sınav sistemi, video, topex, folyo gösterim cihazlarıyla interaktif olarak öğrenci merkezli işlenir.

Açıkça belirlenmiş, tam bir amaç birliği,
Dikey (hiyerarşik) örgüt yapısı yerine yatay örgütlenme,
Temsili anlayış yerine demokratik, katılımcı anlayış,
Örgüt içi tam iletişim,
Ortak sorumluluk, demokratik, katılımcı anlayış,
Örgüt içi açıklık ve saydamlık,
Örgütün formal yapısı ile informal yapısının örtüşmesi,
Etkin, verimli, işlevsel çalışan bir örgütsel yapı.
Sanatsal etkinliklerle estetik bilincini geliştirmek,
Duygu ve düşüncelerini farklı dillerde ifade edebilmek.

REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA MERKEZİ

Okul çağı insan yaşamının özel bir dönemidir. Bu nedenle öğrencilerin bedensel, psikolojik ve sosyal gelişimlerinin izlenmesine, değerlendirilmesine, desteklenmesine Melike Pınar Okulları'nda geniş bir yer verilir. Öğrencilerimize her konuda yardımcı olabilmek ve sorunlarına çözüm getirebilmek için kurulmuş olan Rehberlik Servisi'nin uzman rehber öğretmenleri öğrencilerimizle bire bir ilgilenmekte, onların istek ve beklentileri doğrultusunda öğrenme veya davranışlarıyla ilgili problemlerini en kısa zamanda en doğru çözümü bularak, gerekli yönlendirmeleri yapmaktadır. Okulumuzda rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerimizin amacı, okulumuzdaki her öğrencinin yetenek ve özelliklerine göre okulumuzda kendisine sunulan eğitim ve öğretim sürecinden en üst düzeyde yararlanmalarını sağlamaktır.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME MERKEZİ
Küreselleşen dünyada teknolojilk ilerlemenin çok hızlı olması nedeniyle, ülkemizdeki her kurum kendi çalışmalarını yeniden sorgulamakta; ihtiyaca cevap vermeyen program ve sistemleri değiştirip yeni programlar ve uygulamalara yer vermektedir. Bu doğrultuda Milli Eğitim Bakanlığı ilkokul, ortaokul ve lise ders programlarında, ölçme - değerlendirme ve merkezi sınavlarda da değişikliğe gitmektedir. SBS ve YGS-LYS uygulamaları bunun en canlı örneğidir.

Artık ölçme değerlendirmede öğrenme bir sonuç olarak değil; bir süreç olarak kabul edilmektedir. Öğrenci bu süreç içinde gözlenmekte, kendi yaş gurubu içinde Milli Eğitim Müfredatları doğrultusunda önerilen hedef ve kazanımlara ne oranda ulaştığı ve hangilerine ulaşamadığı gözlenmektedir. Ortaokullarda merkezi sınav (Seviye Belirleme Sınavı) sadece 8. sınıfta yapılmaktadır. Özel Melike Pınar Okulları olarak bu gelişmeleri yakından takip etmekteyiz. O nedenle;

Okulumuzda başarısızlığı değil, başarıyı ölçmek esastır. Başarının ölçülmesinde; sadece ezbere dayalı bilgileri değil, öğrencilerin eleştirel ve yaratıcı düşünerek, yorum ve analiz yapmasına yönelik en uygun ölçme yöntem ve tekniklerini kullanma konusunda öğretmenlerimize destek sağlanmaktadır.

Özel Melike Pınar Okulları Ölçme Değerlendirme Merkezi, ders yılı başında yapılan seviye belirleme sınavlarıyla, dönem içerisindeki izleme testlerinin hazırlanması, dönem sonu sınavlarının yapılmasında öğretmenler ile birlikte çalışır.

Özel Melike Pınar İlkokulu 1.2.3.4. sınıflarda ki öğrencilerimize Milli Eğitim Müfredatları tarafından, o yaş gurubuna ilişkin belirlenen hedeflere ne oranda ulaştığını tespit etmek, eksiklere yönelik bireysel tedbirler almak için çevrimiçi bir sistem olan CİTO-OİS (Öğrenci İzleme Sistemi) uygulanmaktadır.

5. sınıftan başlayarak merkezi sınavlara yönelik ortaokulda SBS, lisede YGS-LYS çalışmalarımız yoğunluk kazanmaktadır. Öğrenciyi tanıma ve izlemeye yönelik yapılan çalışmalarda öğretmene ve veliye yardımcı olmak amacıyla okulda yapılan genel sınav sonuçlarını değerlendirerek, her öğrencinin öğrenme eksikliği ile öğrenilmeyen konular saptanarak rapor haline getirilir. Okulda yapılan ölçme ve değerlendirme çalışmaları sonucunda elde edilen bilgileri de okul yönetimine rapor eder. Bu rapor okul yönetimi tarafından değerlendirilir. Bu sonuçlardan velilerde haberdar edilir. Öğrencilerimizin izleme sınavları, yazılı, performans ve proje puanları, ortak sınav analizleri , öğretmen görüşleri aylık başarı karnesi olarak velilere yollanır. Her iki yarıyılda verilen dönem sonu karnelerinin yanında öğrencilerde tam öğrenmeyi gerçekleştirme ve durum değerlendirmesi amacıyla iki tanede dönem içi ara karne verilir.

Ölçme Değerlendirme Merkezinin Aylık Uygulamaları
- İzleme sınavları
- Ortak yazılı sınavlar
- Deneme sınavları (SBS-YGS-LYS)
- Test çalışmaları
- Birebir grup çalışmaları
- Sözlü değerlendirmeleri
- Ödev ve proje değerlendirmeleri
- Performans değerlendirmeleri
- E-okul'dan devam takip ve sınav sonuçları
- Sınav sonuçları
- Öğretmen görüş formları
- Ödev takip çizelgeleri
- Veli iletişim formları


YABANCI DİLLER
İlkokul ve ortaokul süresince öğrencilerimizin temel İngilizce dinleme, anlama, sözlü anlatım ve yazılı anlatım becerilerini geliştirirken, ilerideki eğitimlerini yabancı dille sürdürebilme becerilerini kazanmalarını, günlük hayatta kullanabilmelerini hedefliyoruz. Öğrencilerimizi her yönüyle tanıyarak öğrenim stillerini ve zekâ türlerini dikkate alarak eğitim ve öğretimimizi çeşitlendirmeye çalışmaktayız. Bu bağlamda farklı ve yenilikçi öğretim stilleri, çoklu zekâ yaklaşımları, Storytelling, topic-based, TPR gibi yöntemleri okullarımızın uzman öğretmenleri tarafından yabancı dil eğitimimizde sıklıkla kullanılmaktadır. Dil öğretimimizi öğrencilerimizin motivasyonunu arttıracak ve ekip ruhu oluşturacak şekilde, yabancı dil skeçleri, İngilizce, proje çalışmaları, performans çalışmaları, power point ve portfolio sunumları, yurt dışında Dil Okulu organizasyonları, bilgisayar destekli eğitim ile desteklemekteyiz. İkinci yabancı dil Almanca Eğitim ve Öğretim programı İlkokuldan sınıftan itibaren başlayarak, diğer sınıflarda devam etmektedir..Yabancı dil bir anlam ve açıklama dizgesidir. Dilin ilk amacı etkileşim ve iletişimdir.

Lise yabancı dil eğitim ve öğretim sürecinde ise öğrencilerimizin yabancı dilde öğrendiklerini daha aktif ve aktüel şekilde kullanmalarına destek olmaktayız.Öğrencilerimizin yaşlarıyla paralel olarak ilerleyen farkındalık seviyelerini temel alarak ilerideki eğitimlerini yabancı dille sürdürebilme becerilerini kazanmalarını, günlük hayatta kullanabilmelerini hedefliyoruz.

Yabancı dil sınıflarımızda ise öncelikli olarak yüksek öğrenim deki yabancı dil sınavları nı da göz önünde bulundurarak GTM,Direct method ve okuma anlama beceririlerini geliştirecek Cognitive ,Communicative Yaklaşımları ve Comprehension aktivitelerini kullanmaktayız.

Lise eğitimleri boyunca bir yabancı dilde düşünebilme ,aynı zamanda yabancı dili meslek olarak benimsemeyi düşünen öğrencilerimiz çin aynı zamanda başta Avrupa ülkeleri olmak üzere Amerika ,Kanada da yaz okulu organizasyonlarıyla öğrencilerimize destek vermekteyiz.

Öğrencilerimizin yabancı dil becerilerini ve farklı kültürlerle tanışmasını sağlamak amacıyla yurtdışı yaz okulları gezileri düzenlemekteyiz.2011 Temmuz ayında İngiltere ve 2012 Temmuz ayında ise Malta’ya öğrenci gruplarımızı götürdük. Öğrencilerimiz iki yada üç hafta olarak değişen gezilerde haftada 20 saat İngilizce eğitimi aldılar. Farklı ülkelerden gelen öğrenci gruplarıyla tanışıp onların kültürlerini yakından tanımak ve yabancı dil becerilerini pratik etme imkanı buldular. Eğitimlerinin sonunda objektifliği ve gerçekliliği dünya ülkeleri tarafından tanınan yabancı dil yeterlilik sertifikalarını almaya hak kazandılar. Bu yılki yurtdışı yaz okulu projemizde Amerika, Newyork ve Miami'de geçirdik.

YURTDIŞI ORTAKLARIMIZ
1- eLanguages: British Council tarafından organize edilen “elanguages” programında belirlenen konular çerçevesinde yurtdışındaki çeşitli okullarla işbirliği yapılmaktadır. Bu programla öğrenciler derslerinde geçen konuları diğer ülkelerdeki öğrencilerin bakış açısı ile de öğrenme fırsatı yakalamakta farklı kültürleri tanımakta, kendi kültürünü tanıtmakta ve yabancı dilini kullanma imkanı bulmaktadır.

2- Young Reporters of the Enviroment Program: Çevrenin Genç Sözcüleri (ÇGS) Programı lise çağındaki öğrenciler için oluşturulmuştur. 15 ülkeden 200 okulun katıldığı bu projede, okulumuz da yer almaktadır. Program çerçevesinde oluşturulan ağ, çevre konusunda bilgi ve haber üreten bir basın ajansı gibi çalışmaktadır. Her ÇGS Programının 6 temel konuda (tarım, şehirler, kıyı alanları, enerji, atık, su) yerel çevresel problemler üzerine habercilik anlayışıyla araştırma yapmak gibi bir yerel boyutu vardır. Bunun yanı sıra, internet ve uluslararası motivasyonu olan genç sözcülere kendileriyle aynı konuda çalışan Avrupa ülkelerinden diğer okullarla işbirliği yapma şansı da sağlanır.

Programın amaçları:
- Öğrencileri kendi eğitimlerinin öncüleri olma konusunda bilinçlendirmek,
- Öğrencilere profesyonel hayatı tanıtmak, - Okul eğitiminde bilgiyle yetenekleri aynı anda geliştirmek,
- Avrupa'nın yapısını daha iyi anlamalarını sağlamak,
- Öğrencilere internet ve yeni teknolojileri eğitim amaçlı kullanmayı öğretmek,
- Sürdürülebilir kalkınma ve yurttaşlık kavramlarını anlamalarını sağlamak,
- Öğrenciler ve öğretmenler arasında, ortak bir proje yoluyla, yeni bir ilişki meydana getirmektir.

Öğrenciler, gerçek birer gazeteci gibi, kendi yörelerindeki çevre ile ilgili konuları ya da sorunları araştırmak amacıyla konuyla ilgili insanlar, uzmanlar, yöneticiler ve tüketicilerle konuşarak bilgi ve haber üretirler ve toplumu her türlü basın aracını kullanarak (yerel basın, radyo, televizyon, konferanslar, sergiler, vb.) bilgilendirirler. Proje bir koordinatör öğretmen yönetiminde 10-15 kişiden oluşan bir timle yürütülmekte ve iletişim dili olarak İngilizce kullanılmaktadır. Okulumuz 2008–2009 eğitim öğretim yılında bu programa katılarak faaliyetlerine başlamıştır.

GORSEL SANATLAR - MÜZİK
Görsel Sanatlar Ana Sınıfı, 1, 2, 3,4 Sınıflar GÖRSEL SANATLAR: Görsel Sanatlar dersinde amacımız, öğrencilerimizi, sanatsal biçimlendirme, görsel sanatlar kültürü ve müze bilinci ile tanıştırmak ve bu alanlarda gelişmelerini sağlamaktır.

Biçimlendirme çalışmalarında öğrencilerimizin, pastel boya, kuru boya, sulu boya, kolaj ve kolay baskı teknikleri ile bireysel ve grup çalışmaları yaparak, çizgi, doku, geometrik şekilleri, ana ve ara renkleri tanımak, yığma, dizme, yerleştirme işlemlerini gerçekleştirmek, değişik malzemeler arasında görsel ilişki kurabilmek, büyük- küçük, ince-kalın, uzun-kısa gibi unsurları kullanabilmek ve görsel sanatlar teknikleri ile duygu ve düşüncelerini ifade edebilmek gibi önemli kazanımları olur. Yaptığımız gezilerle müzeler, sanat galerileri, tarihi eserler hakkında fikir sahibi olmaları, izlenimlerinden yola çıkarak görsel sanat tasarımları yapabilmeleri ve bunları arkadaşlarıyla paylaşmaları hedeflenir.

Görsel sanatlar kültürü alanında ise çeşitli konularda yaptıkları çalışmalarla öğrendikleri değişik teknikleri kullanarak, öğrenciler, yaşadıkları çevreyi, doğayı tanıma ve öneminin farkına varmanın yanında görsel sanat eserlerini ve bunları yapan sanatçıları da yavaş yavaş tanımaya başlayarak hayal güçlerini, yaratıcılıklarını, el becerilerini geliştirme, farklı sanat biçemleri ve görüşleri hakkında yorum yapabilme fırsatları bulurlar. 5.6. 7.8 sınıf

GÖRSEL SANATLAR
Görsel Sanatlar, Derslerinde öğrencilerimizin yeteneklerinin farkına varmalarını bunun yanı sıra öğrencinin hayata bakışını, hayal gücünü geliştirecek, görsel eğitim yoluyla öğrencinin zihinsel, algısal yeteneklerini de geliştirmek. Görsel çevresini sorgulayan, eleştiren, baktığını gören, algılayan, düşünen ve kişilik sahibi birer birey haline getirmektir. Ders içi etkinliklerimizde farklı resim projeleri, ve artık malzemelerden oluşan üç boyutlu çalışmalara da yer verilmektedir. Yapılan öğrenci çalışmalarımız Bursa’nın gözde alışveriş merkezlerinde sergilenmektedir. Resim yarışmalarına katılımı arttırarak öğrencilerimizin kendilerini daha yakından tanımaları amaçlanmıştır. Bu çalışmalarımız sadece dersle sınırlı değil resim kulübü çalışmalarıyla da desteklenmektedir. Yağlı ve akrilik boya, öğrencilerin yetenek ve isteklerine göre ayrılan projelerle sanatsal faaliyetlere öğrencilerimizin katılımının artması amaçlanmaktadır.

TEKNOLOJİ TASARIM
Düzen kuşağında öğrenciler; temel tasarım kavramlarının farkına vararak 6. sınıfta hazır birimden özgün bütünler oluştururlar. 7. sınıfta değişkenliği olmayan geometrik şekillerden birimler oluşturarak bütüne giderler. 8. sınıfta ise yine değişkenliği olmayan geometrik şekilleri kullanarak birim elde ederek birimlerden düzen oluşturma sürecinde renk ve yön kavramlarını yansıtan uygulamalar yaparlar. Kurgu kuşağında öğrenciler; merak ve hayal ettikleri ile değişmeyi, gelişmeyi ve kolaylaştırmayı düşündüklerinden yola çıkarak 6. sınıfta yaratıcılıklarını ve hayal güçlerini kurgularlar. Fikirlerini yazarak ve çizerek ifade ederler. 7. sınıfta çözüme yönelik düşüncelerindeki değişimi ve gelişimi fark ederek kurgularını başkalarının doğru anlaması için gerekli özellikte çizerek ve yazarak ifade ederler. 8. sınıfta ise düşüncelerini ifade eden kurgularını nasıl yasal koruma altına alacaklarını göz önüne alarak yazarak ve çizerek ifade ederler. Yapım kuşağında öğrenciler: çözüme yönelik düşüncelerini ve geliştirdikleri becerilerini somut bir ürünle ortaya çıkarırlar. 6. sınıfta sorunun tanınması ve çözümün gerçekleştirilmesinde tasarım sürecini kavrarlar. 7. sınıfta bireysel tasarım süreçlerini gerçekleştirirler. 8. sınıfta tasarımlarını tanıtmaya (inovasyon) yönelik etkinlikler planlayarak gerçekleştirirler.

Değerlendirme
Değerlendirme yapılırken öğrencilerin; problem çözme yeteneklerinin, üst düzey düşünme becerilerinin, estetik görüşlerinin, sosyal becerilerinin ne kadar geliştiği ve üretim sürecinde ne kadar öz güvene sahip olduğu, göz önünde bulundurulur.

Araç ve yöntemler Görüşme (Mülakat), gözlem formu, sözlü sunumlar, performans değerlendirme, öğrenci ürün dosyası (portfolio), öz değerlendirme formu, akran değerlendirme, dereceli puanlama anahtarı.

Lise Güzel sanatlar
Güzel Sanatlar dersi, sunduğu ders programları ve etkinlikler aracılığıyla aşağıdaki genel hedeflere yönelik çalışır:
• Öğrencilerimizin sanatsal ifade biçimlerini tanımalarını ve bir iletişim yolu olarak kullanabilmelerini sağlamak,
• Yaşamın her alanında gerekli olacak yaratıcı dürtülerini harekete geçirmek ve geliştirmek,
• Bireysel ve grup çalışmalarıyla sorumluluk, işbirliği, karşılıklı sevgi-saygı, dayanışma, yardımlaşma kavramlarını geliştirmek,
• Yaratıcı düşünen; deneyen, tasarlayan, oluşturan; duyarlı; sanata ve kültürel değerlere saygılı ve genel kültür sahibi bireyler yetiştirilmesine katkıda bulunmak

Yarışmalar
Dünya barışı konulu resim yarışması Pebeo Primo Canson firmasının Türkiye genelinde 6, 7 ve 8. sınıflar arasında düzenlemiş olduğu Barış konulu Resim Yarışmasında2 öğrencimiz dereceye girerek altın madalya kazandılar.

Monami resim yarışması
Türkiye genelinde 2450 okuldan yaklaşık 170 bin eserin katıldığı Geleneksel Monami Pastel Boya Resim Yarışması'nda Özel Melike Pınar İlköğretim Okuludan 4 öğrencimiz altın madalya kazanarak büyük başarı gösterdi. İlki, 1995 - 1996 eğitim öğretim yılında düzenlenen, bu sene de "Çocuk ve Çevre" konusunu esas alan Monami Pastel Boya Resim Yarışması her yıl okul öncesi ve ilköğretim seviyesindeki öğrencileri resim yapmaya teşvik etmek ve bu becerilerini geliştirmek amacıyla düzenleniyor. Monami Pastel Boya Resim Yarışması'na 2450 okuldan yaklaşık 170 bin eser gönderilirken, resimler her yıl, Milli Eğitim Bakanlığına bağlı öğretmenlerden oluşan jüri ile değerlendiriliyor. Okul Müdürü Atila TÜZEMEN, yaptığı açıklamada, duyurusu bakanlığımız ve müdürlüğümüz tarafından yapılan tüm ulusal ve uluslar arası yarışmalara eser gönderdik. Ne mutlu ki ilçe ve il düzeyindeki yarışmalarda ödül almaya hak kazandığımız gibi ulusal anlamda da başarı elde ettik.” dedi.

MÜZİK
Özel Melike pınar İlkokulu’nda müzik derslerinde ses gelişimi ve enstrüman çalmaya yönelik çalışmalar çok önem taşımaktadır. İnsanların ses gelişiminde küçük yaşlar sesin eğitilmesi için özel zamanlardır. Okulumuzda müzik derslerinde bireysel ses eğitimi, toplu ses eğitimi, melodika çalma , ritm egzersizleri , temel müzik yazı ve öğeleri gibi ana başlıklarla öğrencilerin gelişmeleri sağlanmaktadır. Yaş gruplarına göre şarkı söylerken drama ve oyunlardan faydalanılarak ders eğlenceli bir şekilde işlenir.

Özel Melke Pınar Orta Okulun’da müzik derslerinde bireysel ses eğitimi, toplu ses eğitimi yağılmaktadır. Öğrencilerin koro olarak toplu bir şekilde şarkı söyleyerek sahne çalışmaları yapmaları sağlanmaktadır. Sahne çalışmalarıyla özgüven kazanan öğrenciler geleceğe daha bilinçli bir şekilde hazırlanırlar. Farklı ritm çalgılarıyla öğrencilerin ritm duyguları geliştirilmektedir. Derslerimizde bireysel çalgı olarak melodika kullanılmaktadır. Temel müzik yazı ve öğelerini öğrenen öğrenciler enstrümanlarıyla daha bilinçli şarkılar çalabilmektedirler. Hafta sonları okulumuzda yapılan keman ve gitar kurslarıyla farklı enstrümanlarla da tanışma şansı elde ederler.

Özel Melike Pınar Lisesi’nde müzik derslerinde bireysel ses eğitimi, toplu ses eğitimi, müzik tarihi, temel müzik yazı ve öğeleri, uluslar arası müzik türleri gibi ana başlıklarla öğrencilerin müzik yetenekleri ve genel kültürleri geliştirilmektedir. Bireysel enstrüman çalabilen öğrenciler ile grup oluşturularak orkestra çalışmalarına yönelik provalar yapılmaktadır. Farklı ritm çalgılarıyla ritm duyguları geliştirilmektedir.

Okulumuzda bireysel enstrümanı keman, çello ve gitar olan konservatuvar çıkışlı öğrencilerimiz bulunmaktadır. Kurduğumuz okul orkestrasında belirlenen öğrencilerle hazırlanan koroya eşlik ederek etkinliklerimizde yer almaktadırlar.

YÖNETİM YAPIMIZ

Yaz Okulu Okulların tatile girdiği tarihten ağustos sonuna kadar öğrencilerimize sosyal, sportif ve kültürel eğitimin yanında eksik kaldığı konular ve derslerle ilgili takviye eğitimi verilir. Bu kapsamda okulumuza yeni kabul edilen öğrencilerin oryantasyonu için her öğrenciye birebir yaz okulu çalışması verilir.

Ana-Baba Okulu
Toplam kalite doğrultusunda, velilerimizin günlük yaşantılarında ihtiyaç duydukları eğitimi almaları için sağladığımız bir olanaktır. Bu eğitime örnek olarak bilgisayar kullanımı, ahşap boyama, yabancı dil, yüzme, aerobik v.b. gösterilebilir.

Okul Aile Birliği Faaliyetleri
Özel Melike Pınar Okullarında okul ve aile arasında kurulacak sağlıklı bir iletişim öncelikli hedeftir. Okulumuz veli-öğretmen ve yöneticinin, aynı amaca, aynı istikamete birbirine güç vererek koşmakta olan üç unsur olduğunu kabul eder. Veli - öğretmen ve yöneticinin amaçları aynı yönde ve tektir. O da öğrencinin daha iyi yetişmesidir. Bu doğrultuda gönüllülük esasına göre kurulan okul aile birliği çeşitli faaliyetlerde bulunmaktadır. Bu faaliyetler tanışma çayı, kermesler, gösteriler, konuk konuşmacılar v.b. olarak söylenebilir.

EKO OKULLAR
"KAĞIT,PLASTİK,PİLİ ÇÖPE ATMA.GERİ DÖNÜŞÜM İÇİN SEN DE SAKLA.DÜNYAMIZI KARARTMA" Eko-Okullar Projesi ilköğretim okullarında çevre bilinci, çevre yönetimi ve sürdürülebilir kalkınma eğitimi vermek için uygulanan bir projedir. Katılımcı yaklaşımıyla okullardaki öğrenciler hem çevresel konularda bilgi edinirler hem de ailelerini, yerel yönetimleri ve sivil toplum kuruluşlarını çevresel konularda bilinçlendirmede etkin rol alırlar. Proje, okullarda ISO 14001/EMAS üzerine kurulmuş bir çevre yönetim sisteminin uygulanmasını da sağlar. Yerel düzeyde sürdürülebilir kalkınma sürecinin uygulanmasına yardımcı olmak üzere, öğrenciler okulun çevresel etkilerini azaltmak için etkin rol almak için yönlendirilirler. Dolayısıyla eko-okullar, sınıfta ders öğretmenin ötesine geçerek, toplumun diğer bölümlerinde de çevre duyarlılığının sağlanmasında rol almış olurlar.

2010 – 2011 ve 2011 – 2012 eğitim – öğretim yıllarında “Çöp ve Atık” konularında yapılan çalışmalarla okulumuz Yeşil Bayrak almaya hak kazanmıştır.

2012 – 2013 ve 2013 – 2014 eğitim – öğretim yıllarında ise “Su” konusunda yapılacak çalışmalarla yine Yeşil Bayrak almaya çalışılacaktır.

8 Ekim 2012 tarihinde Bursa Öğretmen Evinde yapılan Eco – Okul Koordinatörleri toplantısında, 2012 – 2013 eğitim – öğretim yılı Eco – Okullar Bursa İl Koordinatörü, okulumuz öğretmenlerinden Ali ÇELEBİ seçilmiştir.

OKULLARDA ORMAN PROGRAMI
Okullarda Orman Programı Nedir? Okul öncesi eğitim kurumları ve ilköğretim okullarında yürütülen Okullarda Orman Programı çocuklarda orman eko-sistemi bilgisinin geliştirilmesi ve ormanın sosyal, ekonomik ve kültürel boyutunun tanıtılmasını amaçlayan, 20 ülkede yürütülen uluslararası bir çevre eğitim Programı'dır. Orijinal ismi "Learning About Forest-LEAF" olan Okullarda Orman Programı, Uluslararası Çevre Eğitim Vakfı (Foundation For Environmental Education-FEE) tarafından 1999 yılında yürütülmeye başlanmıştır. Bugün 20 ülkenin FEE’ye bağlı olarak yürütmekte olduğu bu Program'a ülkemiz TÜRÇEV aracılığıyla 2004 yılında katılmıştır. Program ilköğretim okullarında, bir ya da iki koordinatör öğretmenin sorumluluğunda 10-15 kişilik bir öğrenci timi oluşturularak orman ile ilgili bir konunun belirlenmesi ve bir yıl boyunca o konunun işlenmesi üzerine kuruludur. 2012-2013 eğitim-öğretim yılı güncel konusu ormanlar, iklim ve biyolojik çeşitlik olarak belirlenmiştir. Öğrencilerin yaptığı çalışmalardan elde edilen verilerin, okulda oluşturulan pano ve benzeri diğer araçlarla, okulun diğer sınıf ve öğrencilerine duyurulması, sınıf içi ve sınıf dışı çalışmalarla konunun desteklenmesi Program kapsamında yapılması istenenlerdendir. Ormanlar günümüzde sürdürülebilir yaşam için oldukça önemli bir role sahiptir. Programda, ormanların sahip olduğu bu özelliğin kitleler tarafından öğrenilmesi, aktarılması ve günlük hayatta bireylerin davranış ve aktivitelerine yansıtılması amaçlanmaktadır. İnsanlar için kültürel, ekolojik, ekonomik ve sosyal değeri bulunan ormanların bu vazgeçilmez öneminin başta çocuklar ardından onlar aracılığıyla tüm toplum tarafından anlaşılması Program’ın ana felsefesini oluşturmaktadır. Okullarda Orman Programı kapsamında uluslararası koordinasyon tarafından ülkelerin görüşleri alınarak belirlenen proje konuları etrafında çalışmalar yapılması öngörülmekte, böylelikle uluslararası düzeyde birliktelik sağlanması hedeflenmektedir. Ancak program kapsamında, geçmiş yıllarda belirlenen başlıklardan birinin seçilmesi de mümkün olabilmektedir. Bugüne kadar seçilen proje konuları şöyledir;
- Orman Mitleri - Orman Kanunları - Ülkemdeki Bir Orman - Kuş Göçleri - Orman Yangınları - Ormandan bio-enerji elde edilmesi - Ormanlar ve İklim - Ormanlar-İklim ve Biyolojik Çeşitlilik
Ormanlar yeryüzündeki en önemli karbondioksit temizleyicisidirler. Ağaçlar fotosentez yoluyla büyümeleri için ihtiyaç duydukları karbondioksiti depolarlar. Bu durum ormanları çok çok önemli bir karbon deposu haline sokar. Ormanların gördükleri bu işlevin sona ermemesi için bizler de bina ve inşa faaliyetlerinde plastik ve beton yerine ahşap kullanarak karbondioksit depolamaya devam edebiliriz. Bunları yaparken ise ağaç dikmek ve ormansızlaşmayı önlemek gibi önemli görevlerimiz vardır. Program kapsamında çalışan okullar, konunun önemine farklı yöntemlerle dikkat çekmelidirler. Ormanların karbon deposu olarak oynadıkları önemli rol ve ormansızlaşmanın önüne geçilmesi üzerinde durulması gereken önemli konu başlıklarıdır. Sizleri, ana temeyla bağlantılı olarak, yörenizdeki gelişmeleri inceleyen okul projeleri ve enerji kaynağı, karbon deposu ve yapı malzemesi olarak ahşabın kullanımı ile yeniden ağaçlandırma ile ilgili çalışmalar yapmaya davet ediyoruz.

BİLGİ İŞLEM
Bilgi İşlem Bölümü, Bilgisayar Laboratuarı ve diğer birimler arasında bilgisayar koordinasyonu sağlanmış, donanım ve yazılım alt yapısı kurulmuştur.

Okulumuz bünyesinde bulunan Bilgisayar Laboratuarı’ndaki bilgisayarlar öğretmen kontrolünde tüm öğrencilerin kullanımına açıktır.

Ayrıca tüm sınıflarda bilgisayar, lcd televizyon ve görsel iletişim araçları mevcuttur ve ders işlerken öğretmen tarafından kullanılır. Velilerimiz günün 24 saatinde öğrencilerin davranış ve devam durumlarını, sınav sonuçlarını internet üzerinden izleyebilirler.

KÜTÜPHANE - DİJİTAL KÜTÜPHANE
Kişiyi bilgiyle tanıştırıp kaynaştırması, hem de eğlenerek öğrenmeyi sağlaması açısından kitapların önemi büyüktür. Özel Melike Pınar Okullarında öğrencilerin ders çalışma ve kitap okuma alışkanlıklarını geliştirmek amacıyla ilkokuldan liseye kadar bütün öğrencilere hizmet veren bir kütüphane merkezi bulunmaktadır.

İçerikleri kadar görsel çekiciliklerinin de önemli olduğu düşünülerek yerli yabancı yazarlardan titizlikle seçilmiş hikaye ve romanlar, çocuk klasikleri, abone olunan Türkçe, İngilizce dergiler, kaliteli kaynak kitap ve ansiklopediler, CD-ROM’lardan oluşan Özel Melike Pınar Okulları Kütüphanesi, öğrencilerimize önemli katkılar sağlamaktadır.

Öğrenciler çevrimiçi sisteme bağlı bulunan dijital kütüphanemizde internet ortamında Türkiye ve Dünya dijital kütüphaneleri ile iletişim kurarak proje, ödevlerini yaparlar. Özel Melike Pınar Okulları olarak günlük zaman işleyişimiz içinde kitap okuma etkinliği yapılır. Özel Melike Pınar İlköğretim Okulu haftanın beş günü sabah ilk ders öncesi 30 dakika kitap okuma saati yapar. Haftanın 2 günü İngilizce, 3 günü Türkçe kitap okunur. Lise bölümü kitap okumalarını 9. dersin bitiminde yapar.